Clasa de Trafic
Când alegem parchetul laminat KRONOTEX un criteriu de bază este clasa de trafic pe care îl va suporta acel parchet pe perioada utilizării. Există stabilite prin norme Europene anumite clase de trafic și servesc drept repere în funcție de locul unde va fi montat parchetul Kronotex.
Prima cifră (3) ne indică faptul că parchetul Kronotex, poate fi folosit și pentru uz comercial. A doua cifră (2,3) ne indică faptul cât de bine suportă acest produs intensitatea de trafic.
De exemplu: Pentru un spațiu cu trafic intens este ideal să folosim parchet Kronotex tip 33, iar pentru zonele cu trafic mai redus putem folosi 32 sau chiar 31.
Știați că?:
După achiziția parchetului Kronotex, este extrem de indicat să fie lăsat în incaparea în care va fi montat timp de 48 de ore.
Așa cum parchetul Laminat Kronotex este fabricat 90% din fibră lemnoasă naturală are nevoie de o perioadă de aclimatizare înainte de montaj.
Grosimea
După ce am stabilit clasa de trafic, uramtorul aspect pe care trebuie să-l luăm în calcul este grosimea parchetului. Poți găsi parchet laminat KRONOTEX de la 6 la 12mm. Grosimea parchetului o vom detrmina în funcție de starea șapei. Dacă aceasta este prefect plană, fără denivelări putem opta pentru orice grosime. În schimb în cazul unor ușoare denivelări este recomandat un minim de 10mm. Dacă nu vom proceda corespunzător, există posibilitatea ca în timp parchetul să aibă probleme de îmbinare a plăcilor. Din aceste motive, apar de-a lungul timpului probleme cum ar fi apariția scartaitului.
Clasa de Abraziune
Parchetul Laminat KRONOTEX se mai clasifică în funcție de clasele de abraziune. Practic acestea sunt niște caracteristiti oferite parchetului laminat Kronotex pentru a ne da seama de rezistența plăcilor la frecare. Parchetul Laminat Kronotex cu rezistența cea mai bună este AC5, iar cel cu rezistența cea mai redusă este AC1. Aceste clase de abraziune corespund și claselor de trafic:
Știați că?:
Clasele de trafic sunt stabilite în urma unor teste efectuate pe mașina TABER. Aceasta supune parchetul unor frecări calculate pentru a stabili cât de rezistent este în cazul traficului. Indicele este dat de numărul de rotații a mașinii pe suprafața parchetului. În cazul clasei de abraziune AC5, numărul de rotații este de 6000.